Vad kunden vill ha

19 maj 2020 jonas_olsson

Det kan vara lite knepigt att veta vad kunderna eller medlemmarna vill ha. Oftast har man bara egna värderingar och åsikter, men alla tänker inte lika. Det är trots allt så att kunden är det allra viktigaste utan dem existerar ingen organisation. Så hur gör man för att ta reda på, och i slutänden tjäna på vad kunden själv vill ha. Det finns ett enkelt sätt. Oavsett om man är ett företag, en förening eller ett fackförbund så finns den fantastiska möjligheten att anlita ett marknadsföringsföretag. När man använder sig av de som faktiskt är proffs på sitt område så kan man ta fram ett eller flera sätt för att så småningom skapa en framgångsrik framtid.

 

Vilka sätt finns det?

Hur man går tillväga beror lite på vilken kategori av människor som man vill rikta in sig på. Är det människor i allmänhet eller är det åldern som avgör. Kanske en särskild intressegrupp är viktigast? Med hjälp av marknadsföretaget tar man fram en produkt som passar. Så vad kan man välja på när det gäller marknadsundersökningar? Här kommer några förslag: Webbundersökningar, telefonintervjuer, panelundersökningar samt fokusgrupper. Det är några av sätten man kan lära känna sina kunder bättre, men det finns givetvis fler. Googla på ordet Marknadsundersökningar och få fler tips.

 

 

Andra viktiga frågor

Ett företag med många anställda vill säkert veta hur personalen mår och hur de upplever sin arbetsgivare. Då kan en medarbetarundersökning vara ett värdefullt verktyg för att få reda på vad man som företagare kan göra för att skapa den ultimata arbetsplatsen. Där kan man få reda på saker som personalen inte skulle tala med arbetsledaren om men som man kan visa genom en anonym enkät. Det är ett bra sätt att öka personalens välmående och få en personal som vill stanna inom företaget länge och som dessutom pratar positivt om arbetsgivaren ute i samhället.

Fler nyheter